خدانگهدار کوروش - خدانگهدار تاریخ کهن

اعتراض به ابگیری سد سیوند و نابودی اثار تاریخی و ملی

خدانگهدار کوروش - خدانگهدار تاریخ کهن

اعتراض به ابگیری سد سیوند و نابودی اثار تاریخی و ملی

جلوه‌ای تازه از بی‌شرمی مأموران اماراتی

این روزها دیگر خبرهای مبنی به اهانت مأموران اماراتی به ویژه در فرودگاه‌های این کشور به ایرانیان ساکن در این کشور، به تیتری تکراری و خبری ملالت‌آور بدل شده است.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، در کنار اهانت به زنان ایرانی، ضرب و شتم برخی مردان، رفتارهای توهین‌آمیز ـ که صرفا با افراد شرور می‌شود ـ رویدادی که چندی پیش رخ داد، برگه جدیدی را به دفتر سهل‌انگاری و یا تساهل مسئولان دیپلماسی کشورمان افزود.

این رخداد که مدت زیادی از آن نمی‌گذرد، از آنجا آغاز شده که مأموران فرودگاه دبی مدعی می‌شوند، گزارش‌هایی مبنی بر احتمال حمل مواد مخدر توسط یکی از مسافران پرواز تهران ـ دبی دریافت می‌کنند و با دستاویز قرار دادن این گزارش، اقدام به بازرسی بدنی و هتک حرمت و اهانت به 150 مسافر ایرانی اعم از زن و مرد می‌کنند.

این در حالی است که چندین ساعت معطلی و فشار به مسافران و جسارت به زنان و دختران ایرانی، موضوعی است که هموطنان حاضر را به شدت آزرده‌خاطر کرده و زمینه‌های درگیری آنان با مأموران فرودگاه دبی را فراهم می‌آورد.

از سوی دیگر‌، تاکنون خبری از واکنش سفارت ایران در امارات و یا واکنش مقامات وزارت خارجه به گوش نرسیده است، در صورتی که اقدامی با پیامدهای بسیار ناچیزتر از این موضوع از سوی کشورهای عربی و دیگر کشورهای خارجی در ایران، واکنش‌های تندی از سوی مسئولان آن به همراه داشته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد